Hvad er mersalg til din kunder?

Kvinde skriver på computer med notesblog ved siden af

Det er ikke nogen hemmelighed, at det an være yderst svært at få en favorabel forretning op at stå. Og det kan der være rigtig mange gode grunde til. Oftest handler det dog om den tid, som man skal ligge i sin forretning, idet der altid er behov for, at der bliver fundet nye og potentielle kunder, som kan konverteres til betalende kunder. Det er noget, der tager lang tid, og det er ofte også noget, der er yderst dyrt for eksempel, når det kommer til det markedsting budget, der er i den givne forretning. Derfor handler det om at give sig selv en bedre fordel, når det handler om at sikre forretningens overlevelse.

Sørg for at sikre dig selv økonomisk med tilbagevendende kunder

Og netop derfor handler det om at gøre sine kunder til tilbagevendende kunder. Det betyder, at de altid vil vælge den ydelse, som du leverer eller det produkt, som du sælger frem for at gå til en af dine mange konkurrenter, som også opererer på markedet. Derudover handler det om at få så meget ud af dine kunder som muligt. Og det er blandt andet derfor, at du bør tage et grundigt kig på de mange fordele, som der er ved mersalg. Når det kommer til mersalg til dine kunder, er der nemlig stor sandsynlighed for, at du får mere ud af dine tilbagevendende kunder – og det sikrer dig økonomisk.

Få din kunde til at købe mere med

Men hvad er mersalg egentlig? Mersalg til dine kunder betyder, at du tager en betalende kunde og henvender dig til denne igen for at se, om denne kan være interesseret i yderligere. Inden for møbelbranchen er det ofte brugt. Her køber man et bord, og kort tid efter sørger man også for, at ens kunde får købt de stole, som der passer til bordet. Inden for tøjbranchen er det også brugt. For det er jo skønt at have et par bukser, der matcher til trøjen eller den skocreme, der kan vedligeholde ens nye sko.

Mersalg kræver meget tid og ekspertise – søg derfor professionel hjælp

Det handler således om at finde ud af, hvad der kan gøres inden for din forretning, således du får dine kunder til at købe mere hos dig – og det skal meget gerne være uden, at du er tvunget til at give dem et godt tilbud eller skrue helt ned for dine priser. Og det kan godt være svært at regne ud, præcis hvor du har mulighed for at gøre brug af mersalg, hvorfor det anbefales, at du søger noget professionel hjælp. Det kan du for eksempel finde på en side som denne, som lader dig blive meget klogere på mersalg lige såvel, som du finder nogle eksperter, der rent praktisk kan klare det for dig blandt andet via telemarketing.

Den personlige kontakt sættes der pris på

Telemarketing handler om at række ud og personligt kontakte dine kunder for at høre, om de er tilfredse med deres produkt og derved også yde den service at tilbyde et merkøb, som kan gøre oplevelsen meget bedre. Det er noget, der kræver meget tid – som du ikke har, og derfor er det noget, du med fordel kan lade andre tage ansvar for.

Anbefalet til dig

Om skribenten Redaktionen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.