Links, links og flere links – det er vejen til toppen af Google

Der er mange som leder med lys og lygte efter den rette linkbuildigguide på nettet. Internettet er et stort og forunderligt sted, hvor Google forsøger at hjælpe os hen til de kilder til information, som vi har behov for. Hvis du har en hjemmeside, hvor du mener, at der burde komme flere besøgende, men mener at hele processen kan være uoverskuelig: Så start med at lær de grundlæggende begreber her. Vores guide er målrettet personer, som ikke kender meget til SEO verdenen, men derfor kan det stadig være, at du kan lære en ting eller to, hvis allerede er velbevandret i den SEO’ske dialekt.

Vi ved at du sikkert allerede har læst utallige guides overalt på internettet fra personer, som lover resultater med det samme. Men vi har en lille bøn; hvis du bare har overskud til én guide mere, så kan du også kigge her på vores hjemmeside. Vi taler SEO i øjenhøjde og forsøger ikke at tippe et helt læs termer ned over hovedet på dig, for at imponere dig. Der er nok mennesker derude, som kender til termernes betydning og prøver at forvirre sig til nye kunder, ved at tale henover hovedet på dem. Vores guide hjælper dig med at forstå de problematikker, man forsøger at tackle efter Google har oprettet deres zoologiske have af opdateringer. Google Panda er en efterhånden gammel opdatering, som sørger for at der ikke kommer dårligt indhold op i søgeresultaterne. Det kan være svært at undgå, men Google forsøger efter bedste evne at sortere indhold væk, som er meget kort eller tydeligvis forsøger at overoptimere på enkelte nøgleord.

Noget til alle og enhver

Googles Pingvin opdatering er dog den, der er mest relevant i forhold til linkbuilding. Pingvinen sørger for, at der ikke kommer hjemmesider op i søgeresultaterne, som ikke har mange gode backlinks. Før i tiden var det i høj grad kvantitet fremfor kvaliteten af links, der afgjorde, om en hjemmeside kom højt op i Google. I dag er det heldigvis vendt, sådan at den, som rent faktisk engagerer sig i en linkbuilding proces vinder i sidste ende. Dette vil også blive berørt i guiden. Du vil komme til at lære, hvordan du vurderer et links egentlige potentiale og styrke. Når du kender disse værdier, vil du også vide, hvor meget du har råd til at kæmpe for netop dette link. Men alle har været travlt optaget af Google opdatering (som ærligt talt vendte op og ned på SEO verdenen), så har Google stille og roligt opdateret måden, hvorpå de vurderer et links styrke. Uanset om du er til spammende links eller arbejder hårdt for få gode links, så er dette et utroligt vigtigt punkt for enhver hjemmesideejer.

Du bør læse guiden igennem uanset om du er helt ny til SEO eller er en erfaren gut (eller gutinde) på området. Det værste der kan ske, er at din viden bliver bekræftet og ellers får du tilføjet et våben eller to i dit arsenal i kampen mod konkurrenterne i kapløbet om at nå gode placeringer på Google.

Anbefalet til dig

Om skribenten Redaktionen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *